Marketingesként szakmai ártalmam, hogy minden weboldalt kritikus szemmel nézek. Így volt ez a JANE webshopnál is, ami a tömegcikkektől eltérő bútorokat kínál. Mivel a lakberendezés a hobbim (rendszeresen megveszem például a Lakáskultúra c. magazint), ezért izgatottan méregettem az oldalt. Bíztam benne, hogy minden rendben lesz.
Marketinges szemüveget fel!
Meg kell mondanom, hirtelen kicsit nehezemre esett kettéválasztani a szakmaiságot és a bútorok iránti rajongásomat. Pedig ez elengedhetetlen, mert a kettő különböző énemet hívja életre. Előbbi esetben hajlamos vagyok lepattanni egy-egy oldalról, ha nem tetszik a dizájn, unalmas, logikátlan a felépítése vagy lassan tölt be. A nappalim vagy hálószobám új lakója után lelkesen kutatva viszont képes vagyok túltenni magam ezeken.
Ezúttal tehát a marketinges szemüvegemet tettem fel. Szakmázás ide vagy oda, az első benyomás nálam is meghatározó. Így van ez, amikor belépek egy új üzletbe – persze más, amikor online és amikor offline boltról van szó. A JANE webshopnál az fogadott, amit vártam. Letisztult megjelenés, a nyitóoldalon lévő sliderek pedig elég ideig futnak ahhoz, hogy fel tudjam dolgozni az információkat. (Igaz, hogy ezek használatával nem feltétlenül értek egyet, de itt ügyesen oldották meg.)
Úgy érezzük, megbízható üzletbe tértünk be
Tapasztalatból tudom, hogy könnyen elmegy az érdeklődők kedve a vásárlástól, ha nem találják meg gyorsan, amit keresnek. Ezen az oldalon logikusan vannak kialakítva a kategóriák, ezért ez így rendben is van. Viszont a felső sávban túl sok menüpont érhető el – a jelenlegi 8-at 5-6-ra csökkenteném.
A kezdőoldalt szinte minden oldalnál végiggörgetem, mert érdekel, hogyan kommunikálnak a platform mögött állók. Itt ahogy haladtam lefelé, kicsit az volt az érzésem, hogy nem tudták egyértelműen eldönteni, melyik fő termékkategóriára helyezzék a fókuszt (a bútorok mellett a műanyag termékek is megjelennek).
A vásárlói vélemények, valamint a közösségi ikonok megjelenése viszont határozottan plusz pont. Egyrészt azért, mert közösségek korát éljük, másrészt a személyes tapasztalatok csökkentik a vevőkben felmerülő félelmeket (például azt, hogy gond lesz a szállítással vagy a fizetéssel).
Beleolvastam a blogcikkekbe is, ahol hasznos tartalmakat tesznek közzé (külön jó, hogy a bejegyzések rövidek és frappánsak, kiemelik a lényeget). A hírlevél-feliratkozásra minden oldal alján van lehetőség, ehelyett szerintem jobb lenne egy fentebbi sávban megjeleníteni.
Összességében azt mondanám, hogy egy jól használható oldal, de van néhány apróság, amivel lehetne fokozni a felhasználói élményt. Például a termékekről kerülhetnének fel olyan képek, amelyek a „természetes közegükben” mutatják meg a bútorokat (például a cipősszekrényt az előszobában, a tetején virágokkal).
Hajrá kedves JANE csapat! Remélem tudtam segíteni, hiszen ahogy fentebb írtam, szívügyem a lakberendezés!